خواندنی ها-دیدنی ها
خانه / مدیریت و صنایع / تضمین کیفیت / مفاهیم و واژگان مورد استفاده در Fast Response یا واکنش سریع

مفاهیم و واژگان مورد استفاده در Fast Response یا واکنش سریع

مفاهیم و واژگان مورد استفاده در Fast Response یا واکنش سریع:

مفاهیم و واژگان از پرسش‌های پُرتکرار در دوره‌های آموزشی و تعامل با همکاران است.
در این مطلب تمامی واژگان طرح شده در ماده‌ی آموزشی واکنش سریع ( Fast Response ) طرح شده می‌شود، و در رابطه با این نوشته لطفاً به موارد زیر توجه داشته باشید:
الف) تعدادی از واژگان به فرانسه یا ژاپنی هستند که لزوماً سرواژه نیستند یا از گرامر زبان انگلیسی تبعیّت نمی‌کنند، که نمونه‌هایی از آنها عبارتند از ANDON، JIDOKA یا MLP
ب) تعدای از واژگان مسیر یا نام بخشی از پایگاه به اشتراک‌گذاری اطّلاعات می‌باشد، مانند AMADEUS
پ) برخی از مفاهیم ساده‌تر هستند. ما تصور می‌نماییم در پاره‌ای موارد حضور ذهن یا مرجعی که امکان دسترسی به واژگان را فراهم سازد، مطالعه‌ی مواد آموزشی (مانند واکنش سریع) را بهبود خواهد بخشید.
ت) ما نهایت دقّت را به عمل آورده‌ایم تا ارائه‌ی واژگان و مفاهیم عاری از خطا باشد. با این حال از تمامی همکاران انتظار داریم اگر نکاتی و اصلاحاتی را در نظر دارند، با ما به‌اشتراک‌گذاری نمایند تا من و سایر همکاران از همراهی ایشان بهره‌مند شویم.

پنج چرا برای تعیین دلیل ریشه‌ای: ۵W_-_Five Whys to Determine The Root Cause
مدل شش مرحله‌ای حل مسئله: ۶S_-_Six Step Problem Solving Model
فرآیند حل مسئله‌ی الماس هفت گوشه: ۷D_-_Seven Diamond Problem Solving Process
هشت انتظام حل مسئله: ۸D_-_Eight Disciplines of Problem Solving
سیستم به‌اشتراک‌گذاری خرابی‌ها و خطاها:AMADEUS_-_Supplier Error and Failure Support (IT Base System)

به معنی چراغ، عنصری پایه‌ای از کنترل کیفیت جی‌دوکا در سیستم مدیریت تولید شرکت تویوتا: ANDON_-_Light (One of the Principal Elements of the JIDOKA Quality Control)
طرح‌ریزی پیش‌هنگام کیفیت: APQP_-_Advanced Product Quality Planning
برنامه‌ی کنترل: CP_-_Control Plan
واکنش سریع: FR_-_Fast Response
تحلیل حالت‌های خرابی و اثرات آن: FMEA_-_Failure Mode Effects Analysis

وضعیّت عادی یا سبز در سیستم واکنش سریع: G_-_Green
شرکت جنرال موتورز: GM_-_General Motors
کارگروه بین‌المللی صنعت خودرو:IATF_-_International Automotive Task Force
مشخصّه‌ی فنی سازمان بین‌المللی استاندارد: ISO/TS_-_ISO Technical Specification
کاربرگ عناصر شغلی: JES_-_Job Element Sheet

شاخص‌های کلیدی عملکرد: KPI_-_Key Performance Indicators
ممیزی چندلایه‌ی فرآیند: LPA_-_Layered Process Audit
سیستم به‌اشتراک‌گذاری داده‌های ارسال در ضمانت: MADIG_-_Delivery of Warranty Data (IT Base System)
مدیر: Mgr_-_Manager
نظامنامه‌ی لجستیکی شرکت پژو: MLP_-_PSA Logistic Manual (Manuel Logistique PSA)

راهنمایی‌های عملیّات مدیریت مواد برای ارزیابی لجستیکی:MMOG/LE_-_Materials Management Operations Guidelines/ Logistic Evaluation
اثربخشی کلّی تجهیزات: OEE_-_Overall Equipment Effectiveness
تحلیل حالت‌های خرابی و اثرات آن در فرآیند ساخت: PFMEA_-_Process Failure Mode Effects Analysis
نقطه‌ی آغازین دلیل: POC_-_Point Of Cause
گزارش عملیّاتی حل مسئله: PPSR_-_Practical Problem Solving Report (DaimlerChrysler)

اعلامیه‌ی تضمین کیفیت: QAN_-_Quality Assurance Notification
بررسی سریع مواجهه: QEC_-_Quick Exposure Check
واکنش سریع کنترل کیفیت: QRQC_-_Quick Response Quality Control
ممیزی نهادینه‌‌بودن اساس سیستم کیفیت: QSB+_-_Quality System Basics Plus
وضعیّت قرمز، مانند تأخیر در اقدامات، مشکلات کیفی حاد و موارد مشابه: R_-_Red

کاربرگ عملیّات استاندارد: SOS_-_Standard Operating Sheet
عملیّات قطعات یدکی: SPO_-_Service Parts Operations (General Motors)
پایش برخط عملکرد تأمین‌کنندگان: SPOT_-_Supplier Performance Online Tracking
رهبر گروه (سرکارگر): TM_-_Team Leader
تلویزیون (… مدار بسته به عنوان ابزار ارتباط در مدیریت دانش): TV_-_Television
وضعیّت زرد، مانند شرایط غیرعادی یا زمان‌های برنامه‌ریزی‌شده: Y_-_Yellow

منبع:۹۰۰۱۲۰۱۵٫ir

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.